by Super User

TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, 1618 sayılı kanunun yeniden düzenlenmesini isterken, “Otel rezervasyonlarında mağduriyet yaşamamak için tüm seyahat sürecini kapsayan sigorta sistemi uygulanmaya başlanmalı” dedi.

 

Gazetelerde geçtiğimiz haftalarda yayınlanan ‘5 yıldızlı rezalet’ haberini ihbar kabul eden Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB), haberde adı geçen acentanın ofisine denetleme gerçekleştirdi. Denetlemelerde acentanın faaliyette olmadığı tespit edilirken, şirketin çeşitli tarihlerde otel rezervasyonunu yapma taahhüdü ile para tahsil ettiğini, ancak hizmetlerin başlangıcından önce söz konusu rezervasyonları tüketicilere bildirmeden iptal ettiği ortaya çıktı. Bu durumda birçok tatilci mağdur olurken olaya TÜRSAB’ın ihbarı ile Bakanlık da el koydu.

Konuyla ilgili açıklama yapan Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Firuz Bağlıkaya,  “Acentalarının haklarını korumak adına 1618 sayılı kanunun yeniden düzenlenmesi ve tüm seyahat sürecini kapsayan sigorta sisteminin uygulanmaya başlanması gerekliliğini bir kez daha gözler önüne serilmiştir” dedi.

Seyahat sigortalarının önemini bir kez daha gözler önüne seren olay Antalya’nın Manavgat İlçesi’nde yaşandı. Olay gazetelere de ‘5 yıldızlı rezalet’ başlığı ile taşındı. Gazetenin haberini ihbar kabul eden Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), onlarca tatilciyi mağdur eden acentanın ofisine denetim gerçekleştirdi. Kayıtlı resmi adrese giden TÜRSAB yetkilileri, acentanın faaliyette olmadığını tespit etti. Soruşturmayı derinleştiren yetkili kurum, söz konusu acentanın, çeşitli tarihlerde otel rezervasyonu yapma taahhüdü ile misafirlerinden para tahsil ettiğini ancak hizmetlerin başlangıcından önce söz konusu rezervasyonları iptal ettiğini ve bu durumun tüketicilere bildirilmediğini belirledi.

İdari işlem başlatıldı

Club Calista Turizm Seyahat Acentası hakkında yapılan şikâyetlerin tamamının Kültür ve Turizm Bakanlığı’na iletildiğini kaydeden TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Acenta hakkında idari işlem başlatılmasını talep ettik. İşini düzgün yapan seyahat acentalarının haklarını korumak adına 1618 sayılı kanunun yeniden düzenlenmesi ve tüm seyahat sürecini kapsayan sigorta sisteminin uygulanmaya başlanması gerekliliğini bir kez daha gözler önüne serilmiştir” dedi.

Satışı gerçekleşmemiş işlemler de sigortalanmalı

Paket tur olmayan rezervasyonların kanun gereği zorunlu sigorta kapsamında olmadığının altını çizen Bağlıkaya, “Tüketicilerin ihtiyari olarak sigorta yaptırma ve bu gibi olaylarda kendilerini koruma altına alma olanağı mevcut. Ancak mevzuatta yer alan sigortaya ilişkin düzenlemeler bir an önce elden geçirilmeli ve paket tur olmayan seyahat ürünleri ile satışı gerçekleşmiş ancak başlamamış satış işlemleri de sigorta kapsamına alınmalıdır” diye konuştu.

Kaynak : Hürriyet gazetesi

  

Leave your comments

Comments

  • No comments found